keskiviikko 13. tammikuuta 2016

Mitä kuuluu tavoitteille?


 Juuri nyt liedellä kiehuu kasvisosekeiton ainekset, jotka löytyivät juureslaatikosta.  Olen pyrkinyt keventämään ruokia, mutta toisaalta olen myös käyttänyt jo valmiita tarvikkeita.  Aamupala on muodostunut lautaselliseksi kaura- tai neljän viljan puuroa rasvattoman maidon kera.  Lisäksi hedelmä ja aamukahvi tietenkin.  Päiväruokaa en ole oppinut syömään säännöllisesti, mutta iltapalakin on vaihtunut hedelmäksi tai voileiväksi.  Hedelmiä olen muutenkin lisännyt ruokavaliooni, vihanneksia pitäisi lisätä vieläkin enemmän. Normaalia arkiruokaa olen yrittänyt valmistaa.  Ateriarytmissä siis on vielä parannettavaa, mutta olen tarkemmin alkanut katsoa mitä ja miten  syön.  Tipattomuus ei ole hankalaa, sen saunaoluen olen vaihtanut veteen tai jos herkutella haluan niin isosiskon sekamehuun.  Karkittomuuskin on sujunut, muutaman kerran on mieli tehnyt salmiakkia, mutta mieliteko on mennyt ohi. Eilen mittasin painoni ja se oli tässä kuussa pudonnut 700 g eli näyttäisi, että tämän kuun tavoite täyttyisi sen osalta,.  Aamun paastoverensokerikin oli "vain" 10,8, kun lähtötilanne oli 14,3. 


Säästötavoitetta olen toteuttanut lämmittämällä uunia kaksikin kertaa päivässä kovilla pakkasilla, jotta sähkön kulutus ei olisi ihan valtavan suurta.  Pakkaset ovat myös auttaneet muun kulutuksen osalta,  itse en ole kaupoilla liion käynyt vaan Mies on tuonut pyytämäni ruokaostokset ja se on hillinnyt heräteostosten määrää.   Pariin nettitarjoukseen olen sortunut ja paketti on tulossa, saas nähdä jääkö siitä mitä kulutukseen vai palautanko. Tuntuu, että on paljon helmpompi pitää tipatonta ja karkitonta kuin olla ostamatta jotain.  Ehkä minulla on ollut turhaa aikaa käytettävänä nettisurfailuun ja sitä myötä olen sortunut ostoksiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti