tiistai 21. kesäkuuta 2016

Siivouspäivä



Tänään on siivouspäivä.  Siivousliinat odottavat pestynä narulla pölyjen pyyhkimistä.  Olen neulonut erilaisista bambulangoista tiskirättejä ja osan niistä ottanut siivousräteiksi. Olen huomannut, että niillä irtoaa tiukempikin lika esim. kissojen ruokakuppien ympäriltä.  Ei muuten uskoisi, miten sottaisia syöjiä kissat on.  Muuten pitävät itsensä siistinä, mutta syödessään tiputtelevat ruokaa kupin ympärille eikä kuppi koskaan ole niin tarkkaan nuoltu kuin Koiran kuppi. Pikkukissalla oli pienempänä aina nenän sieraimetkin ruokaa täynnä, niitä sitten sai puhdistaa, hyvin antoikin puhdistaa eikä vastustellut yhtään.  Isompi Kissa on hyvin varauksellinen ja muutosvastainen.  Olen tainnut jo aiemmin kertoa, miten protestoi kissanhiekkamerkin vaihtoa tekemällä tarpeensa meidän sänkyyn.  Nyt vaihdoin erilaiset matot vessaan, jossa kissojenkin vessa on.  Kissa on hiippaillut vessassa hyvin varoen ja teki pissansa kissanvessan päälle.  Ei siis tykännyt uusista matoista.  Eilen sitten opastin sitä tulemaan rohkeasti vessaan ja yritin kertoa sille, että se on vain uusi matto, hiekkamerkkiä ei olla vaihdettu.  Hyvin epäluuloisesti meni sitten vessansa sisään tarpeilleen.  Vaikka on kesä, niin Kissa viettää suurimman osan ajastaan sisällä tai vaikka käykin ulkona, niin tekee mielummin tarpeensa vessaansa.  Ovat ne niin erilaisia, Kissa ja Pikkukissa.
Ostin eilen lähikaupasta kirsikoita siivouspäivän välipalaksi.  Harmi vaan, että osa tuli jo illalla syötyä, olivat niin hyviä.


4 kommenttia:

  1. Olen myös huomannut saman kuin sinäkin. Käytän siivouksessa bamburättejä esim lavuaarin pyyhkimiseen.
    Just siivosin kissan ruokakupin ympäryksen, heittelee syödessään ruoat pitkin lattioita. Mutta annas olla kun saa syötyä jo putsaa naamansa ja käpälänsä tarkoin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja bamburätit voi pestä kuudessakympissä taas puhtaiksi.

      Poista
  2. Osaisinkohan mä tehä tommosia rättejä tai saako niitä ostaa jostakin?
    Osallistu kastehelmi kakkuvadin arvontaan mun blogissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Laitapa osoitteesi minulle, niin laitan sinulle juhannuksen kunniaksi neulomani rätin malliksi ja testaukseen.

      Poista