sunnuntai 15. marraskuuta 2015

Kynttilätapahtumat

Tänään sytytetään kynttilät itsemurhan tehneiden muistolle.
Vuosittain lähes 900 suomalaista tekee itsemurhan.
Itsemurha koskettaa monia ja jättää monta kysymysmerkkiä.
Itsemurhan tehneiden muistopäivän tarkoituksena on herättää keskustelua itsemurhista ja niiden ehkäisemisestä.  Tänä vuonna halutaan erityisesti kiinnittää huomiota nuorten ja aikuisten masennuksen varhaiseen hoitoon sekä läheisten avuntarpeeseen.
Vaikeasta asiasta pitäisi voida puhua avoimemmin.


Mikael Gabriel/Viimeisen kerran;
Otan kynän ja paperin, johon kirjotan
Mun viimest viestii, ku pakko sulle ilmottaa
Mitä sit ku mä en oo enää tääl
Mikä on se juttu, mitä pään sisäl pelätään
Tää on vaa elämää, mikä pian ohi on
Makaan maas selällää, ase kohti ohimoo
Mietin mihin ja miten mun tieni vie
Anna mä mietin viel, anna mä mietin viel
Miten mä hoidan tän, miten mä voitan nää ajatukset pääs
Miten mä poistan tän helvetin täält, en kai
kakseittemää selvinnykkää Ja nyt tää kaikki loppuu

En mä sit lähtenykkää, vaik mun pää sanoo ihan
muuta ja käskee hyppään
Mut se ei oo mä, vaan mun pimee puoli ja tää kuori on '
särkyvää, ku heikko jää
Mä tipun sinne tunnen kipuu mun rinnas,......

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti