perjantai 8. huhtikuuta 2016

Blogiboikotti


Olen jotenkin saanut tarpeekseni tiettyjen suosittujen, ammattimaisten, blogien "yhteistyömainonnasta", jolla ei ole mitään tekemistä edes blogin aiheiden kanssa.  Olen itse saanut blogini ansiosta messuille bloggaajapassin anomalla sitä messukeskuksen sivuilta, olen saanut kutsun Lankamaailaman bloggaajatapahtumaan ja saanut lahjaksi lankoja.  Messuilla olisin käynyt muutenkin ja olen käynytkin aiemmin ja blogannut niistä, siihen ei ilmainen bloggaajapassi vaikuttanut, samoin käyn aina Poikani perheen luona käydessäni Oulunkylän Lankamaailmassa.  Tykkään olla siellä lankojen keskellä, ihastella uutuuksia, nauttia siitä värikylläisyydestä.  Olen siis tehnyt siellä käydessäni postauksia blogiini ilman, että siitä olisi ollut minulle jotain hyötyä tai että olisin tehnyt yhteistyötä liikkeen kanssa.  En kiellä, ettenkö voisi kertoa käyttökokemuksia blogini aiheisiin liityvistä asioista, testata sellaisia tuotteita, jos niitä minulle tarjottaisiin, mutta rajansa kaikella, jos suurin osa jutuista on "yhteistyötahon" kanssa.  Itse en enää halua olla tälläista kannattamassa ja siksi en aio enää lukea tiettyjä suosittujen bloggaajien maineen saavuttaneita blogeja ja olla nostamassa osaltani kävijämääriä, johon mainostajat yhteistyön perustavat.  Lukuluettelooni kuuluu  monia hyviä "pieniä ja uusia" blogeja, joita on kiva lukea.  Niissä kuuluu kirjoittajan ääni ja ajatus.  Saan niistä mielihyvää sekä paljon uusia ideoita. 
Jos haluan lukea mainoksia, niin niitä on netti pullollaan.  En tiedä ymmärrättekö kantani ja ajatukseni.  
 Omassa blogissani en julkaise perheeni kasvokuvia tai nimiä, näin olen sopinut.  Omat kasvoni taas eivät yleensä tule kuvaan, koska olen kuvaajana ja toisaalta haluan, että teillä harvoilla lukijoilla säilyy se mielikuva, jonka olette minusta kirjoitusteni perusteella luoneet, ilman, että siihen liittyvät tietyt kasvot.  Postaukseni ovat yleensä ajatuksiani, päiväkirjamaisesti kirjoitellen, välillä tuohtuen jostain, välillä iloiten, normaalia arjen toimintaa.

2 kommenttia:

  1. Ihan sama juttu itellä... en jaksa seurata toinen toistaan seuraavia mainos- ja yhteistyöpostauksia ja koko blogi täynnä vilkkuvia ja välkkyviä mainoksia. Pienet blogit on kivoja ja niissä on useimmin mielenkiintoista luettavaa ja seurattavaa. :D

    VastaaPoista