Vähän ajan sisällä olen tehnyt kaksi asiakaspalautetta tai arkikielellä valitusta.
Ensimmäisen tein netissä ja kirjoitinkin siitä jo 21.7. "Pettymys abc:llä" ja toisen tein postitse 25.7.
Molempiin sain nyt vastauksen.
ABC:n paikallinen liikennemyymäläpäällikkö pahoitteli sähköpostissaan, ettei palvelu vastannut odotuksiamme ja ottaa asian puheeksi henkilökunnan kanssa, kunhan palaa lomalta.
Oliko siis odotuksemme liian korkealla, koska halusimme salaattipöytään salaattia sekä myös syödä veitsen kanssa?
Cloetta vastasi välittömästi lähettämällä pahoittelukirjeen sekä tuotenäytteensä ja 5 euron lahjakortin uusien tuotteiden hankintaan.
Olen siis edelleen pettynyt ABC:n palveluun. Ostimme heidän palveluitaan liki kolmella kympillä ja ei edes kahvikupillista korvaukseksi.
Cloettan tuotteita ostimme 2,35 eurolla ja saimme moninkertaisesti korvauksen viallisesta yhdestä karkista.
Todennäköisesti ostan edelleen Cloettan tuotteita, tykkäänhän Sirkus aakkosista ja Salmiakki aakkosista. Ehkä käyn myös ABC:llä jossainpäin, mutta paikallinen ABC saa nyt vähän aikaa olla ihan rauhassa.
Mukava kuulla, etten ole ainoa, joka ottaa yhteyttä liikkeenharjoittajiin, kun ilmenee puutteita tai muuta ihmeteltävää. Firmat vastaavat tosi eri tavalla, pian huomaa, missä asiakasta arvostetaan ja missä ei. Olen saanut kyselyihini perusteellisia ja ystävällisiä vastauksia esim. Marimekolta ja vaatemerkin LaDame virolaiselta valmistajalta. Legolta lähetettiin varaosa ilmaiseksi, vaikka kerroin rehellisesti, ettei se puuttunut pakkauksesta, vaan tipahti terassin lautojen väliin. HK:lta sen sijaan en saanut makkarapakettia, vaikka valitin, että pekonit tarttuvat pannuun. Nanso-groupilta vastattiin ympäripyöreitä, kun valitin pakkausmateriaalin epäekologisuudesta. Tällä tavoinhan sitä saa pikku hiljaa selville, minkä firmojen kanssa kannattaa asioida ja minkä ei.
VastaaPoistaNiinpä, yleisesti aina sanotaan, että suomalaiset ovat huonoja antamaan palautetta. Yritän itse myös kiittää, kun olen kokenut saaneeni hyvää palvelua. Kyllä palautteissa näkee, miten asiakasta arvostetaan.
PoistaJoskus on hyvä antaa palautetta. Ja hienoa kun sun juttus huomattiin ja annettiin ns. kiitosta siitä.
VastaaPoistaHyvä, että reagoidaan.
Poistamukava!
VastaaPoista;)
PoistaMinäkin annan välillä palautetta, jos tuotteessa tai palvelussa on selkeä virhe.Korvauksen sijaan tärkeintä on, että virhe selitetään eikä kirjoitella sitäsuntätä.Esim. Mäkkäriltä en ole saanut mitään vastausta, kun reklamoin metallikiemurasta hampurilaisessani!Olinpä onnelllinen, ettei se sattunut lasten ateriaan ja ettenn saanut sitä kurkkuuni.Novitalta tilasin joskus lankoja ja väärät langat saatuani laitoin asiallisen kyselyn.Vastaukseksi sain syytöksen, että itse en tiedä mitä olin tilannut!Olen toisenkin kerran saanut Novitalta tympeän vastauksen ja en ole ainoa.Ehkä tämmöisillä firmoilla on vara olla epäkohteliaita?
VastaaPoistaJos minä valmistaisin jotain, niin haluaisin tietää, jos siitä löytyy virheitä ja sitten korjata ne. Monet isot firmat ovat epäkohteliaita, koska heillä on varaa siihen, valitettavasti näin. Tuo mäkkärijuttusi olisi pitänyt laittaa sitten iltapäivälehtiin, niin johan olisi tullut säpinää sinne. Aika erikoista, etteivät reagoineet.
Poista